WIOSENNA WYCIECZKA KLASY II TI

W dniach 11 – 13 kwietnia wybraliśmy się z  sorkami Moniką Gołębiowską i Agnieszką Ungiert na trzydniową wycieczkę klasową.

Pierwszy dzień upłynął nam na podróży i  zwiedzaniu Krakowa. Podążając za panią przewodniczką słuchaliśmy opowieści o dawnych władcach tego miasta i o jego historii. Odwiedziliśmy dziedziniec Zamku Królewskiego, groby królewskie, weszliśmy po stromych schodach na sam szczyt wieży, aby zobaczyć z bliska ogromny Dzwon Zygmunta i popatrzeć na panoramę Krakowa. Następnie przeszliśmy na Rynek Główny z Sukiennicami, skąd po sporej dawce informacji i wolnej chwili na posiłek wyjechaliśmy na nocleg do Zakopanego. Drugi dzień, podobnie zresztą jak poprzedni, przywitał nas piękną, słoneczną pogodą, co w tym przypadku miało znaczenie, gdyż wybraliśmy się na spacer Doliną Kościeliską. Wędrując szlakiem z Kir do hali Ornak wsłuchiwaliśmy się w szum Kościeliskiego Potoku, oglądaliśmy ciekawe formacje skalne takie jak na przykład Kościeliskie Bramy. Omiataliśmy wzrokiem piękne polany, z których najbardziej rozległa była Wyżnia Kira Miętusia, a najbardziej urozmaicona Polana Pisana.  Słuchaliśmy opowieści o górach i o wszystkim, co jest związane z życiem górali. Widzieliśmy wyraźnie wyższe pasma górskie i mogliśmy zrobić piękne zdjęcia. Po krótkiej przerwie w schronisku na Ornaku i powrocie ze spaceru udaliśmy się do centrum Zakopanego – na Krupówki, aby odetchnąć folklorem góralskim i spędzić przyjemnie czas. Jeszcze tylko krótka wizyta w sportowej części Zakopanego i przejście na jakże zasłużony odpoczynek. Ostatni dzień postanowiliśmy spędzić w Kopalni Soli „Wieliczka”, gdzie udaliśmy się na ciekawą trasę turystyczną. Wszyscy zadowoleni, a niektórzy mocno zasoleni, ruszyliśmy w drogę do Dęblina. To była bardzo udana wycieczka.