Szkolny informator dla rodziców
Drodzy Rodzice i Uczniowie,
Witam w Zespole Szkół Zawodowych nr1 w Dęblinie!
Poniższy przewodnik stanowi kompilację zasad i przepisów oraz zwyczajów i ma na celu dostarczenie Państwu najbardziej aktualnych informacji o naszej szkole.
Gorąco zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią informatora a zwłaszcza z zawartym w nim zbiorem zasad obowiązujących w naszej szkole. Niektóre informacje, szczególnie te dotyczące przepisów, ze względu na obszerność dokumentów, nie zostały w informatorze rozwinięte w pełni. Wszystkie dokumenty odnoszące się do powyższej tematyki są do Państwa dyspozycji i znajdują się w bibliotece szkoły lub na stronie internetowej szkoły http://www.zsz1deblin.pl/.
Zwracam się do Was drodzy Rodzice ze szczególną prośbą o aktywne włączenie się w proces wychowania waszych dzieci. Zapraszam jednocześnie do aktywnego udziału w pracach Rady Rodziców. Będę wdzięczny za Państwa bezinteresowną pomoc, nie wyłączając z tego wszelkich Państwa sugestii oraz innego rodzaju wsparcia.
Głęboko wierzę, że Państwa działania wpłyną pozytywnie na funkcjonowanie naszej szkoły oraz poziom edukacji waszych dzieci. Wspólnym wysiłkiem będziemy dążyć do ciągłego doskonalenia procesu nauczania i osiągnięcia perfekcji w tym, co robimy na rzecz edukacji i wychowania.
Z pewnością niejednokrotnie zobaczycie mnie Państwo i usłyszycie wypowiadaną przeze mnie frazę: „Nie mówmy tylko o szkole przyszłości- sprawmy, aby nią była”.
Z poważaniem
Artur Misiak
Dyrektor ZSZ nr1 w Dęblinie
NAZWA I ADRES SZKOŁY, NUMER TELEFONU,
ADRES INTERNETOWY:
Zespół Szkół Zawodowych nr1
gen. Franciszka Kleeberga w Dęblinie
08-530 Dęblin
Tysiąclecia 27
telefon/fax: 81- 883- 02-74
e-mail: zsz1deblin@interia.pl
KADRA SZKOŁY
Dyrektor szkoły: mgr Artur Misiak
Zastępca dyrektora: mgr Iwona Wierzchowska-Kuta
Kierownik Praktycznej Nauki Zawodu: mgr inż. Andrzej Teodorowicz
Kierownik Internatu: mgr Marta Pielak
Przewodniczący Rady Rodziców: Pan Jacek Zagożdżon*
Rzecznik Praw Ucznia: mgr inż. Andrzej Teodorowicz*
Pedagog szkolny/nauczyciel specjalista: mgr Małgorzata Radomska
Pedagog specjalny: mgr Ewa Nowak
Szkolny psycholog: mgr Magdalena Ostrowska
Pielęgniarka: Lucyna Węska
*do czasu nowych wyborów
Wychowawcy klas
Klasa |
Wychowawca |
1tl |
mgr Karolina Rymkiewicz-Rogacka |
1ti |
mgr Monika Gołębiowska |
1tke |
mgr Karolina Rymkiewicz-Rogacka |
2tl |
mgr inż. Tomasz Jaśkowski |
2te |
inż. Piotr Kwiecień |
2tiA |
mgr Natalia Gancarska |
2tiB |
mgr Magdalena Wojdat |
2tmk |
mgr Małgorzata Więsek |
3tl |
mgr Anna Puchniak |
3te |
mgr Teresa Kowalska |
3ti |
mgr Agnieszka Ungiert |
3tk |
mgr Arlena Domańska |
4tl |
mgr Joanna Pieńkosz |
4ti |
mgr Monika Malska |
4tke |
mgr Urszula Kostyra |
5tl |
mgr Nowak Tomasz |
5te |
mgr Beata Liszkiewicz |
5ti |
mgr Monika Pawłowska |
5tmk |
mgr Małgorzata Radomska |
W przypadku wątpliwości dotyczących działalności szkoły bądź jej pracowników poniżej zamieszczone zostały adresy organów państwowych nadzorujących i kierujących pracą edukacyjną. Jednakże z naszego doświadczenia wynika, że większość spraw może być załatwiona na gruncie szkolnym, najczęściej poprzez wychowawcę klasy, bez konieczności angażowania nw. organów.
ORGAN PROWADZĄCY SZKOŁĘ
Starostwo Powiatowe w Rykach
08-500 Ryki
Wyczółkowskiego 10 a,
telefon: 81- 865- 74- 50; fax: 81- 865- 19- 66
e-mail: starostwo@ryki.powiat.pl
NADZÓR PEDAGOGICZNY:
Kuratorium Oświaty w Lublinie
20-950 Lublin,
3 Maja 6
telefon: 81- 538-52-00; fax: 81- 538-52-30, 081- 538-52-65
e-mail:kuratorium@kuratorium.lublin.pl
Główne kierunki pracy szkoły w roku szkolnym 2024/2025 to:
1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie
sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych,
odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów
i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji
włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym
uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji
dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi
i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji,
korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania
przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności
matematycznych w kształceniu ogólnym.
6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie
poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami
regionalnymi.
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka
polskiego jako języka obcego.
MISJA SZKOŁY:
Jesteśmy po to, aby: o przygotować młodzież szkoły do życia we współczesnym świecie; o przekazywać wiedzę i dbać o wszechstronny rozwój osobowości ucznia; o zapewnić każdemu uczniowi warunki do jego indywidualnego rozwoju; o wpajać miłość do Ojczyzny; o budzić szacunek wobec polskiego dziedzictwa kulturowego; o kształtować postawę otwartości na wartości kultury Europy i świata; o wychowywać w poczuciu odpowiedzialności i wzajemnej tolerancji; o rozbudzać zainteresowania; o zapewniać opiekę i poczucie bezpieczeństwa; o wspomagać rodzinę w procesie wychowania.
W naszych działaniach zmierzamy do tego, aby: o stworzyć warunki sprzyjające osiąganiu przez ucznia sukcesów szkolnych na miarę jego możliwości; o wyposażyć ucznia w umiejętności przydatne do wypełniania różnych ról w społeczeństwie; o przygotować ucznia do świadomego wyboru dalszej drogi kształcenia.
Szkoła, uczniowie oraz ich rodzice są współodpowiedzialni za stopień osiągnięcia powyższych celów. |
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2024/2025
Początek roku szkolnego: 2 września 2024r. (poniedziałek).
Ślubowanie uczniów klas pierwszych: 25 września 2024r. (środa).
Zimowa przerwa świąteczna: 23 – 31 grudnia 2024r. (Obejmuje Święta Bożego Narodzenia oraz okres do Nowego Roku włącznie).
Koniec I semestru w klasach programowo najwyższych: 20 grudnia 2024r.
Koniec I semestru w klasach 1 – 4: 17 stycznia 2025r.
Ferie zimowe (woj. lubelskie): 17 lutego – 2 marca 2025r.
Wiosenna przerwa świąteczna: 17 – 22 kwietnia 2025r. (Obejmuje okres Świąt Wielkanocnych od Wielkiego Czwartku do wtorku po Poniedziałku Wielkanocnym włącznie).
Pisemny egzamin dojrzałości — Matura 2024:
język polski (PP) – 5 maja 2025r. (poniedziałek)
matematyka (PP) – 6 maja 2025r. (wtorek)
język angielski (PP) – 7 maja 2025r. (środa)
9 – 24 maja 2025r. – egzamin ustny z języka polskiego i języka obcego nowożytnego
8 – 22 maja 2025 r. – egzaminy maturalne na poziomie rozszerzonym (harmonogram CKE)
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodach:
9 – 20 stycznia 2025r. i 2 – 21 czerwca 2025r.
Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych: 25 kwietnia 2025r.
Zakończenie zajęć w pozostałych klasach: 27 czerwca 2025r.
Ferie letnie: 28 czerwca – 31 sierpnia 2025r.
Dni wolne od zajęć dydaktycznych:
2 września 2024r. (poniedziałek) - rozpoczęcie roku szkolnego;
13 stycznia 2025r. (poniedziałek) – część pisemna egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodach;
30 kwietnia 2025r. (środa) – Dzień Otwarty Szkoły;
2 maja 2025r. (piątek) – ze względu na organizację pracy szkoły;
5 maja 2025r. (poniedziałek) – egzamin maturalny z j. polskiego;
6 maja 2025r. (wtorek) – egzamin maturalny z matematyki;
7 maja 2025r. (środa) – egzamin maturalny z j. angielskiego;
9 czerwca 2025r. (poniedziałek) – część pisemna egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodach;
20 czerwca 2025r. (piątek) – ze względu na organizację pracy szkoły;
27 czerwca 2025r. (piątek) – zakończenie roku szkolnego.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Prawidłowa realizacja zadań szkoły może się odbywać tylko przy współdziałaniu rodziców uczniów, których reprezentację stanowi Rada Rodziców, w oparciu o zasady:
- „Rodzice, ponieważ dali życie dzieciom, w najwyższym stopniu są zobowiązani do wychowania potomstwa i dlatego muszą być uznani za pierwszych i głównych jego wychowawców” – Jan Paweł II „Familiaris consortio”;
- ,,Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania” – Ustawa o systemie oświaty;
- rodzice są kreatorami rzeczywistości wychowawczej – czynnie uczestniczą w tworzeniu prawa wewnątrzszkolnego;
- relacje wychowawca – rodzic cechuje wzajemny szacunek i życzliwość;
- rodzice poprzez systematyczny kontakt z wychowawcami i innymi nauczycielami na bieżąco kontrolują zachowanie oraz wyniki w nauce swoich dzieci (zebrania ogólne i zebrania klasowe, konsultacje telefoniczne, stacjonarne i online, indywidualne rozmowy, listy, e-dziennik); aktywnie uczestniczą w organizacji wycieczek, uroczystości i imprez szkolnych oraz środowiskowych;
- podejmują działania służące wzbogacaniu bazy materialnej i dydaktycznej szkoły (wsparcie finansowe, pomoc w drobnych remontach, upiększanie szkoły);
- pedagogizacja rodziców jest formą wspomagania procesu wychowawczego (specjalistyczne prelekcje dla rodziców, spotkania z pedagogiem szkolnym, dyrekcją szkoły);
- pomoc rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i podejmowanie wspólnych inicjatyw wychowawczych;
- wspomaganie nauczycieli w prowadzeniu niektórych zajęć (lekarze, prawnicy, ekonomiści, bankowcy, biznesmeni).
Do najpopularniejszych i sprawdzonych w praktyce szkolnej form współpracy rodziców ze szkołą należą:
- systematyczne kontakty z wychowawcą klasy, wymiana informacji o uczniu (zebrania klasowe, konsultacje telefoniczne, stacjonarne i online, indywidualne rozmowy, listy, e-dziennik);
- kontakty, konsultacje z wychowawcami internatu, nauczycielami, pedagogiem szkolnym;
- wybór przedstawicieli do Rady Rodziców (zgłaszanie uwag i postulatów, wzbogacanie oferty programowej szkoły);
- wspieranie procesu dydaktyczno-wychowawczego (zakup pomocy naukowych, książek, czasopism, dokonywanie drobnych remontów w szkole, naprawa pomocy naukowych, sprzętu szkolnego, wsparcie inicjatyw związanych z prowadzenia zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań, zespołów artystycznych);
- udział w opracowywaniu ważnych dla szkoły dokumentów (Statutu Szkoły, budżetu szkoły, planu pracy wychowawczej, planu remontów, planu wycieczek, planu zakupów);
- udział w organizowanych przez szkołę formach pedagogizacji (prelekcje, szkolenia);
- współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych;
- współorganizowanie wycieczek, zabaw i dyskotek, studniówek, imprez kulturalno-rozrywkowych;
- finansowe wsparcie potrzeb szkoły poprzez gromadzenie środków w ramach składek Rady Rodziców.
ZEBRANIA Z RODZICAMI
Przewidywane terminy zebrań z Rodzicami:*
10 września 2024r. – Wybór Klasowych Rad Rodziców, prezentacja Statutu Szkoły, ZWO, Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego, Procedury postępowania w sytuacji zagrożenia itp. Zatwierdzenie Planów Pracy Wychowawców Klasowych. Ubezpieczenia uczniów.Standardy ochrony małoletnich.
Spotkanie zapoznawcze rodziców uczniów klas pierwszych z dyrekcją.
Spotkanie rodziców klas maturalnych z dyrekcją: Procedury i harmonogram matur
4 listopada 2024r.* – Zebranie śródsemestralne: O znaczeniu rodzicielskiego wsparcia dla nastolatków – dbamy o dobrostan swoich dzieci.
3 lutego 2025r.* –Zebranie semestralne. Podsumowanie klasyfikacji za I semestr:
Uważni rodzice – czyli co rodzic powinien wiedzieć o zagrożeniach młodzieży w sieci.
7 kwietnia 2025r.* – Zebranie śródsemestralne: Napoje energetyzujące – dlaczego są niebezpieczne?
*Ze względów organizacyjnych terminy mogą ulec zmianie.
INFORMACJE O PRZEWIDYWANYCH OCENACH*
wystawianie przez nauczycieli i przekazanie uczniom informacji o przewidywanych ocenach semestralnych i końcoworocznych:
do 20 grudnia 2024r. oraz do 30 maja 2025r. – w klasach 1 – 4;
do 29 listopada 2024r. oraz do 28 marca 2025r. – w klasach 5-tych;
przekazanie przez wychowawców rodzicom informacji
o przewidywanych ocenach semestralnych i końcoworocznych:
do 3 stycznia 2025r. oraz do 6 czerwca 2025r. – w klasach 1 – 4;
do 6 grudnia 2024r. oraz do 4 kwietnia 2025r. – w klasach 5-tych.
*Informacje przekazywane są przez wychowawców.
KONSULTACJE DLA RODZICÓW:
W każdy pierwszy poniedziałek miesiąca nauczyciele pełnią dyżur w szkole w godzinach 1600 – 1700. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych Rodziców i uczniów.
Terminy konsultacji:
I sem. II sem.
7 października 2024r. 3 lutego 2025r.
4 listopada 2024r. 3 marca 2025r.
2 grudnia 2024r. 7 kwietnia 2025r.
2 czerwca 2025r.
WAŻNA INFORMACJA DLA RODZICÓW:
W naszej szkole obowiązuje dziennik elektroniczny.
O sposobie dostępu do danych poinformują Państwa wychowawcy klas.
ZARZĄDZENIA ADMINISTRACYJNE
SEKRETARIAT SZKOŁY:
Godziny pracy:
CODZIENNIE 730 - 1530
Dla uczniów 1025 - 1035*
1300 - 1500*
*Ze względów organizacyjnych terminy mogą ulec zmianie.
OPŁATY:
Składka na fundusz RR jest dobrowolna – wysokość składki ustala RR.
Zakwaterowanie w internacie – 110 zł miesięcznie.
Wyżywienie – całodzienne (śniadanie, obiad, kolacja) – 20 zł, obiad dla uczniów – 9 zł. Koszt obiadów dla pracowników – 12,00, emerytów – 12,00 + ustawowy podatek VAT.
Kaucja za zakwaterowanie w internacie na cały okres kształcenia (wpłacana na początku) – 200 zł.
WYMAGANIA DYSCYPLINARNE:
BEZPIECZNA SZKOŁA:
Warunki pobytu w szkole zapewniające uczniom bezpieczeństwo i ochronę przed przejawami patologii społecznej określa rozdział 2 §98 Statutu Szkoły. Wynika z niego między innymi, że Dyrektor, nauczyciele i pracownicy szkoły są odpowiedzialni za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów w czasie pobytu w szkole oraz podczas zajęć pozaszkolnych, zatem uczniowie muszą podporządkowywać się ich poleceniom. W przypadku zagrożenia epidemicznego zostaną wdrożone procedury bezpieczeństwa, zmniejszające ryzyko zakażenia chorobami zakaźnymi.
Szkoła nie odpowiada za mienie uczniów pozostawione bez opieki.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA ORAZ ZASADY ZACHOWANIA W SZKOLE
Prawa i obowiązki ucznia opisane zostały w Dziale VII Rozdziale 6 §128 – 133 Statutu Szkoły. Tu przypominamy jedynie, że podstawowym prawem i obowiązkiem ucznia w szkole jest nauka i uczestniczenie w zajęciach.
ABSENCJA:
Uczeń ma obowiązek systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły, uzupełniania braków wynikających z absencji oraz bezzwłocznego usprawiedliwienia u wychowawcy nieobecności w szkole, nie później niż po upływie 7 dni od chwili przerwania nauki.
ZASADY KULTURY:
Uczeń ma obowiązek przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły, troski o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd, dbania o piękno mowy ojczystej, okazywania szacunku nauczycielom i innym pracownikom szkoły, podporządkowania się zaleceniom i zarządzeniom Dyrektora Szkoły, Rady Pedagogicznej, nauczycieli oraz ustaleniom Samorządu Uczniowskiego, jeśli nie są one sprzeczne z dobrem ucznia.
WULGARYZMY JĘZYKOWE:
Uczniowie na terenie szkoły powinni posługiwać się odpowiednim słownictwem. Zabronione jest używanie przekleństw, slangu i wulgaryzmów językowych.
UŻYWKI:
Uczeń jest zobowiązany do bezwarunkowej abstynencji: nie palenia papierosów, nie picia alkoholu i nie posiadania narkotyków oraz nie przebywania pod wpływem używek na terenie szkoły. Zabronione jest wnoszenie ww. substancji na teren szkoły. Stwierdzenie posiadania lub użycia ww. substancji i materiałów będzie skutkowało karami dyscyplinarnymi i zawiadomieniem Policji.
SZKODY:
Uczniowie zobowiązani są do naprawienia wyrządzonej przez siebie szkody wynikającej z nieprzestrzegania postanowień Statutu – szkody materialne pokrywają rodzice ucznia.
ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH:
W szkole obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych i innych środków łączności, urządzeń radioelektronicznych, gier, itp. w czasie trwania zajęć edukacyjnych. Uczniowie mogą używać telefonów komórkowych na terenie szkoły tylko w sytuacjach szczególnych (zagrożenia zdrowia lub życia). Korzystanie z telefonów w innych okolicznościach (rejestracja obrazu i dźwięku, gry, SMS-y, czaty, itp.) będzie skutkowało zdeponowaniem telefonu w Sekretariacie szkoły. Telefon zostanie zwrócony Rodzicom na żądanie.
Szkoła nie ponosi finansowej odpowiedzialności za prywatne telefony komórkowe i inne urządzenia przyniesione przez uczniów do szkoły.
AKTY PRZEMOCY:
Uczeń jest zobowiązany do dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów, przeciwstawia się przejawom przemocy i agresji. Bójki, przepychanki i inne akty przemocy cielesnej na terenie szkoły są zabronione. Stwierdzone akty przemocy będą skutkowały wszczęciem odpowiednich procedur i zawiadomieniem Policji.
UBIÓR:
Uczeń swoim ubiorem nie powinien gorszyć innych, powinien nosić w szkole odpowiedni strój uznany za właściwy (odpowiednie, czyste i pasujące ubrania).
Rodzice oraz uczniowie są odpowiedzialni za noszenie na terenie szkoły ubioru nie zagrażającego zdrowiu i życiu, nie obrażającego uczuć, czy przekonań innych uczniów oraz nauczycieli, nie prowokującego do zachowań agresywnych.
Noszenie ubrań eksponujących napisy zawierające ofensywne, wulgarne lub tendencyjne treści jest niedozwolone (np. niedozwolone jest noszenie ubrań, plecaków z nadrukiem liści marihuany, napisami propagującymi faszyzm, zażywanie narkotyków, „THC”, dopalaczy itp.).
OFERTA – POMOC – ŚWIADCZENIA
POMOC MATERIALNA:
Szkoła nie dysponuje funduszami przeznaczonymi na pomoc materialną dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. O taką pomoc Rodzice powinni zwrócić się do Ośrodka Pomocy Społecznej przy Urzędzie Miasta lub Gminy, właściwego dla danego miejsca zamieszkania rodziny.
Uczniowie mogą otrzymać na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów żywienia pomoc finansową ze środków Pomocy Społecznej lub innych organizacji i instytucji.
STYPENDIA:
STYPENDIUM PREZESA RADY MINISTRÓW:
Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznawane jest zgodnie z wymaganiami zawartymi w art. 90h ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
Podstawowe wymagania to:
- Stypendium Prezesa Rady Ministrów może być przyznane uczniowi szkoły dla młodzieży, której ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości.
- Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznaje się uczniowi, który otrzymał promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen lub wykazuje szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre.
- Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznaje się jednemu uczniowi danej szkoły na okres od września do czerwca w danym roku szkolnym.
STYPENDIA ZA BARDZO DOBRE WYNIKI W NAUCE:
Szczegółowy regulamin przyznawania stypendium Starosty Ryckiego za wybitne osiągnięcia w nauce znajduje się u pedagoga szkolnego lub w Starostwie Powiatowym w Rykach.
Podstawowe wymagania to:
…„Starosta Rycki może przyznać stypendium za wybitne osiągnięcia w nauce uczniowi szkoły prowadzonej przez Powiat Rycki, który spełnił w poprzednim roku szkolnym niżej wymienione warunki:
- średnia jego ocen na koniec roku wyniosła:
- w technikum co najmniej 4,8;
- w szkole branżowej 4,5;
- był laureatem olimpiady, konkursu lub turnieju na stopniu międzynarodowym lub krajowym;
- był uczestnikiem olimpiady, konkursu lub turnieju co najmniej na stopniu wojewódzkim po zakwalifikowaniu się ze stopnia niższego.
Stypendium może być przyznane nie wcześniej, niż po pierwszym roku nauki w szkole. Otrzymywanie przez ucznia innych stypendiów za osiągnięcia w nauce uzyskane w roku szkolnym będącym podstawą do przyznania Stypendium Starosty wyklucza z uczestnictwa w niniejszym programie stypendialnym”. Wysokość stypendium uzależniona jest od ilości spełnionych kryteriów.
Regulamin programu stypendialnego dla uczniów szkół ponadpodstawowych fundowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. znajduje się na stronie internetowej PKP: http://www.plk-sa.pl/edukacja/
Regulamin programów stypendialnych „Lubelska Kuźnia Talentów” dla uczniów szczególnie uzdolnionych, uczęszczających do techników i szkół branżowych, fundowanych przez Marszałka Województwa Lubelskiego znajduje się na stronie internetowej www.lubelskie.pl w zakładce „Stypendia”.
Wszelkich informacji dotyczących pomocy materialnej i stypendiów udziela przewodnicząca Komisji Stypendialnej p. Małgorzata Radomska (gab.115).
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Wszyscy uczniowie mogą korzystać z bogatej oferty różnorodnych zajęć pozalekcyjnych, w tym przedmiotowych, organizowanych przez nauczycieli w ramach obowiązkowych, nieodpłatnych zajęć dodatkowych. Ponadto każdy uczeń może poszerzać swoją wiedzę pod kierunkiem nauczycieli przygotowujących uczniów do udziału w różnorodnych konkursach, imprezach szkolnych, zawodach sportowych, spektaklach artystycznych, itp.
Wykaz nieodpłatnych zajęć pozalekcyjnych znajdzie się niebawem na stronie internetowej szkoły w zakładce „Uczniowie”.
BIBLIOTEKA
mgr Anna Strumnik
Biblioteka szkolna jest pracownią szkolną służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły oraz rodzice. Inne osoby mogą korzystać ze zbiorów biblioteki za zgodą Dyrektora Szkoły.
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 800 – 1400
PEDAGOG SZKOLNY/ NAUCZYCIEL SPECJALISTA:
mgr Małgorzata Radomska, gabinet 115
Godziny pracy:*
Poniedziałek |
700 – 1200 |
Wtorek |
1000 – 1400 |
Środa |
1200 – 1700 |
Czwartek |
1000 – 1500 |
Piątek |
900 – 1200 |
*Ze względów organizacyjnych terminy mogą ulec zmianie
PEDAGOG SPECJALNY:
mgr Ewa Nowak, gabinet 115
Godziny pracy:*
Poniedziałek |
1030 – 1730 |
Wtorek |
800 – 1100 |
Środa |
800 – 1000 |
czwartek |
1300 – 1600 |
*Ze względów organizacyjnych terminy mogą ulec zmianie
PSYCHOLOG SZKOLNY:
mgr Magdalena Ostrowska, gabinet w pokoju nr 7 (parter) w internacie
Godziny pracy:*
Poniedziałek |
935 – 1605 |
wtorek |
800 – 1230 |
Środa |
800 – 1030 |
czwartek |
800 – 1330 |
piątek |
1200 – 1400 |
*Ze względów organizacyjnych terminy mogą ulec zmianie
PIELĘGNIARKA SZKOLNA: Lucyna Węska, gabinet 28
LEKARZ STOMATOLOG: gabinet 28
Informacja o godzinach pracy pielęgniarki, stomatologa dostępne są w sekretariacie szkoły pod nr telefonu: 81- 883-02-74.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
„Standardy ochrony małoletnich” to dokument skonstruowany jako zbiór zasad i procedur postępowania w Szkole, które mają być przestrzegane i stosowane w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletniego (dziecka, ucznia). Dokument określa organizację ochrony małoletnich przed
krzywdzeniem, sposób dokumentowania, zasady opracowywania planu wspierania osoby doznającej przemocy i wiele innych oraz budowanie
bezpiecznego i przyjaznego środowiska w szkole. W konstruowaniu „Standardów ochrony małoletnich” przyjęto następujące
założenia:
• w Szkole nie są zatrudnione osoby mogące zagrażać bezpieczeństwu małoletnich;
• wszyscy pracownicy potrafią zdiagnozować symptomy krzywdzenia małoletniego oraz podejmować interwencje w przypadku podejrzenia, ze
małoletni jest osobą krzywdzoną (jest ofiarą przemocy w szkole lub przemocy domowej);
• podejmowane postępowanie nie może naruszać praw małoletniego, (praw dziecka, praw człowieka, praw ucznia określonych w Statucie Szkoły oraz bezpieczeństwa danych osobowych);
• małoletni wiedzą, jak unikać zagrożeń w kontaktach z dorosłymi oraz rówieśnikami;
• małoletni wiedzą, do kogo się zwracać i prosić o pomoc w sytuacjach dla nich trudnych; robią to mając świadomość skuteczności podejmowanych w szkole działań;
• rodzice/opiekunowie prawni małoletnich poszerzają wiedzę i umiejętności o metodach wychowania bez stosowania krzywdzenia oraz potrafią uczyć
zasad bezpieczeństwa.
Powyższy dokument został zamieszczony na szkolnej stronie internatowej http://www.zsz1deblin.pl/ A jego wersja papierowa jest do wglądu w bibliotece
szkolnej.
INTERNAT
Internat jest placówką koedukacyjną zapewniającą wychowankom opiekę i wychowanie w czasie odbywania przez nich nauki poza miejscem stałego zamieszkania. Internat czynny jest w okresie całego roku szkolnego.
O przyjęcie do internatu może się ubiegać uczeń:
- mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd do szkoły jest niemożliwy lub w istotny sposób utrudniony,
- wykazujący się odpowiednią oceną z zachowania,
- posiadający stan zdrowia kwalifikujący go do zamieszkania w internacie.
W przypadkach szczególnie uzasadnionych do internatu może być przyjęty uczeń zamieszkały w Dęblinie i najbliższej okolicy.
Internat organizuje współpracę z rodzicami i opiekunami wychowanków w zakresie spraw dotyczących postępów w nauce i zachowaniu, rozwiązywania problemów wychowawczych i opiekuńczych oraz problemów materialnych i organizacyjnych internatu. Rodzice (opiekunowie) mogą odwiedzać swoje dzieci w internacie za zgodą wychowawcy internatu.
STOŁÓWKA:
Internat umożliwia wszystkim zainteresowanym uczniom korzystanie z wyżywienia w stołówce internatu.
Godziny wydawania posiłków:
ŚNIADANIE |
poniedziałek - piątek: 630 - 800 dni wolne od zajęć lekcyjnych: 1000 - 1100 |
OBIAD |
poniedziałek - piątek: 1300 - 1600 dni wolne od zajęć lekcyjnych: 1400 - 1600 |
KOLACJA |
poniedziałek - piątek: 1730 - 1900 dni wolne od zajęć lekcyjnych: 1730 - 1900 |
INSTRUKCJA KORZYSTANIA
Z DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO
Pod adresem https://uonetplus.vulcan.net.pl/powiatrycki/ znajduje się e-Dziennik ZSZ nr 1 w Dęblinie. Założyliśmy go po to, abyście Państwo mogli w każdej chwili zobaczyć informacje o swoim dziecku w nim zapisane.
Co należy zrobić aby otrzymać dostęp do dziennika elektronicznego?
- Podać adres e-mail wychowawcy klasy, do której przynależy dziecko, nad którym sprawują Państwo opiekę. Jest to wymóg konieczny, więc jeżeli jeszcze nie posiadacie Państwo swojej skrzynki e-mailowej to dłużej nie zwlekajcie z jej założeniem.
- Po podaniu adresu e-mail wychowawcy swojego dziecka możecie Państwo uwierzytelnić się w systemie, a więc w oknie dowolnej przeglądarki wpiszcie: vulcan.net.pl/powiatrycki/ lub po prostu ze strony szkoły wybierzcie odsyłacz „Dziennik Internetowy” (adres strony szkoły zsz1deblin.pl)
- Po wyświetleniu strony e-dziennika należy kliknąć przycisk: „Zaloguj się >”, a następnie w formatce uwierzytelnienia kliknąć: „Załóż konto”.
- Teraz wpiszcie Państwo w odpowiednie pola adres e-mail, który podany został wychowawcy klasy i zaznaczcie opcję: „Nie jestem robotem”. Po tej czynności wyświetli się pole captcha, w którym należy wskazać obrazy zgodne z pytaniem widniejącym nad nimi. Gdy wskazane zostaną wszystkie obrazy będące odpowiedzią na pytanie - klikamy w przycisk „Zweryfikuj.”
- Po poprawnej weryfikacji należy kliknąć w przycisk „Wyślij wiadomość >”
- Kolejną czynnością wykonywaną przez Państwa jest zalogowanie się na swoją skrzynkę pocztową i wyszukanie e-maila wygenerowanego przez system po procesie rejestracji. Wiadomość należy otworzyć, przeczytać, a następnie kliknąć w link aktywacyjny. Po tej czynności trzeba ustawić własne hasło dostępu do serwisu pamiętając, że:
- hasło powinno składać się z minimum 8 znaków;
- przynajmniej jeden znak to duża litera;
- przynajmniej jeden znak to cyfra.
- Teraz już w każdej chwili, w każdym miejscu gdzie macie Państwo dostęp do Internetu możecie logować się do systemu.
Uwaga:
- szczegółowe informacje na temat zakładania konta e-dziennika poparte obrazami znaleźć możecie Państwo na stronie szkoły jako instrukcja dla rodziców;
- jeżeli macie Państwo problem z założeniem konta lub po prostu z korzystaniem z e-dziennika zapraszamy do szkoły każdy z nauczycieli wam pomoże.