Żegnaj Hiszpanio!

Dwutygodniowy zagraniczny staż czwartej grupy młodzieży Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Dęblinie  realizowany w dniach 16 – 27 września 2019 r. w ramach projektu  „Europejskie umiejętności – zawodowy start” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048049 współfinansowanego w ramach Programu Erasmus+ akcja kluczowa – Mobilność edukacyjna; typ akcji – Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego dobiegł końca.

Staż poza granicami kraju  to dokonała okazja do zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych oraz poszerzenia umiejętności zawodowych potwierdzonych europejskimi certyfikatami i referencjami. To niepowtarzalna okazja do przełamania barier związanych z podejmowanie aktywności zawodowej w nieznanym środowisku. To także okazja do poznania  odmiennej kultury, doskonalenia umiejętności językowych. Dzięki współpracy z firmą Euro Mind z Hiszpanii, zajęcia specjalistyczne przyszłych techników mechaników lotniczych odbywały się w Wyższym Instytucie Technologicznym ADA Instituto Tecnico Superior Sevilla.

W czwartek 26 września 2019 r. po raz ostatni spotkaliśmy się z koordynatorką naszej grupy – panią Kariną Piecyk, by podsumować dwa tygodnie stażu w Hiszpanii. Emocjonujące było wypełniania ankiet ewaluacyjnych,  zapoznanie się z ocenami. Dumą napawa nas fakt, że prowadzący zajęcia bardzo wysoko ocenili naszą pracę. Tym bardziej cieszymy się z otrzymanych certyfikatów. Sukces uczciliśmy uroczystą kolacją. Po niej udaliśmy się z naszą koordynatorką- Panią Kariną i tłumaczką – Panią Wiktorią na pokaz flamenco. Trzeba przyznać, że był to niezwykle magiczny i porywający występ.
W piątek przyszedł czas na pożegnanie z hiszpańskimi instruktorami i ostatnie zdjęcia na zajęciach. Aż żal, że czas stażu tak szybko minął. Wieczorem odbyliśmy ostatni spacer po pięknej Sewilii a sobota upłynęła nam na podróży powrotnej do Polski.
To były dwa niezwykłe, intensywne i ciekawe tygodnie, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci. W Andaluzji przeżyliśmy naprawdę niezapomniane chwile.  Mamy nadzieję, że  jeszcze kiedyś tu wrócimy.

A oto wrażenia z pobytu uczestników IV mobilności:

Piotr: ,,Najciekawszym punktem stażu były wycieczki organizowane przez nasze opiekunki. Zwiedziliśmy naprawdę wiele ciekawych miejsc. Dzięki praktykom zdobyliśmy wiele nowych i potrzebnych w naszym zawodzie umiejętności. Sama atmosfera była wspaniała i z chęcią wróciłbym tam jeszcze raz”.

Vladyslav: ,,Praktyki bardzo mi się podobały, zwłaszcza, że pracowaliśmy przy śmigłowcach i samolotach. Na warsztatach urzekły mnie porządek, czystość i organizacja. Dziękuję szkole i  firmie Euro Mind, że mogłem wziąć udział w programie Erasmus+  i znaleźć się w Sewilli”.

Szymon: ,,To była największa przygoda w moim życiu. Praktyki w ADA Instituto Tecnico Superior były nowym doświadczeniem. Zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci przez Hiszpanów. Niezapomniane były wycieczki. Pobyt w bazie militarnej Moron Air Base i Pegasusie uświadomił mi, ile jeszcze nauki przede mną. Wycieczki po Andaluzji pozwoliły choć trochę poznać Hiszpanię. To były najlepsze chwile z najlepszymi ludźmi!”

Jakub: ,,Wyjazd do Hiszpanii był dla mnie niesamowitą przygodą. Połączenie zwiedzania i poznawania nowego kraju z zajęciami praktycznymi to ciekawe i przyjemne przeżycie. Staż pozwolił nam poznać nowy kraj, sprawdzić się w zawodzie, zmierzyć z porozumiewaniem w innym języku oraz zintegrować z kolegami z klasy. Praktyki w Hiszpanii były czymś wspaniałym. Chętnie bym je powtórzył”.