Kraków – Park Ojcowski

Uczniowie kilku klas z naszej szkoły znaleźli super sposób na reintegrację po długim „bezwyjazdowym okresie”. Połączyliśmy obchody Dnia Chłopaka z wyjazdem edukacyjnym i 30 września udaliśmy się do Krakowa. Pierwszego dnia w towarzystwie przewodnika zwiedzaliśmy Starówkę dawnej stolicy Polski, odwiedziliśmy Wawel, krypty Polskich Królów oraz wieszczy narodowych. Nie omieszkaliśmy również pomyśleć życzenie dotykając serca Dzwonu Zygmunta. Zobaczyliśmy Barbakan, spacerowaliśmy wzdłuż Floriańskiej i zakończyliśmy pierwszą część naszej przygody spacerem po Rynku Krakowskim połączonym z degustacją lokalnej kuchni.

Po chwili odpoczynku pojechaliśmy do Muzeum Lotnictwa. Tam posłuchaliśmy opowieści przewodnika o historii lotnictwa, obejrzeliśmy eksponaty z unikatowego zbioru tego muzeum nie tylko z zewnątrz. Szkoda tylko, że zabrakło czasu na wypróbowanie wszystkich symulatorów.

Zakończyliśmy dzień w miłym towarzystwie w hotelu Dom Kolping.

Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego, który powitał nas w pełnym słońcu wszystkimi barwami pięknej prawdziwie złotej jesieni. Wraz z przewodnikiem wędrowaliśmy doliną Prudnika, gdzie zobaczyliśmy hodowlę Pstrąga Ojcowskiego, schodziliśmy do Jaskini Łokietka, dotykając słynnej pajęczyny, zwiedzaliśmy zamek na Pieskowej Skale i skończyliśmy wędrówkę pod Maczugą Herkulesa.

Wracaliśmy do domu pełni wrażeń i w świetnych nastrojach. Przez większość drogi śpiewaliśmy przemierzając repertuar różnych styli i wykonawców. Szło nam tak dobrze, że padł tekst: „Oby przejazd był zamknięty!”.