Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. gen. F. Kleeberga w Dęblinie

08-530 Dęblin
ul. Tysiąclecia 3
tel. 81 883 02 74
internat: 693 346 689
e-mail:zsz1deblin@interia.pl

Adres

08-530 Dęblin
ul. Tysiąclecia 3
tel. 81 883 02 74
internat: 693 346 689
e-mail:zsz1deblin@interia.pl

Mamy rekonfigurowalny uproszczony symulator samolotu wielozadaniowego !!!!

Pan  Dariusz Kołodziejski nasz nauczyciel przedmiotu techniki obróbki cyfrowej, jednocześnie nauczyciel  akademicki Ośrodka Szkolenia Personelu Służb Ruchu Lotniczego w WSOSP przekazał szkole rekonfigurowalny uproszczony symulator samolotu wielozadaniowego na którym młodzież kształcąca się w kierunku technik mechanik lotniczy będzie mogła pogłębiać swoje umiejętności zawodowe od nowego roku szkolnego.

Zainstalowany rekonfigurowalny uproszczony symulator jest wierną repliką w skali 1:1 kabiny pilota samolotu wielozadaniowego F-16, ale może też zostać przystosowany do samolotu cywilnego. Symulator umożliwia rekonfigurację oprzyrządowania awionicznego w zależności od potrzeb edukacyjnych oraz ergonomicznych szkolonych. Ponadto istnieje możliwość wykonywania zadań oraz ćwiczeń w zakresie budowy i eksploatacji oprzyrządowania pilotażowo – nawigacyjnego. Urządzenie w dużej mierze bazuje na typowych podzespołach komputerowych i oprogramowaniu symulacyjnym. Dodatkowo rekonfigurowalny symulator samolotu wielozadaniowego może wzbogacić ofertę edukacyjną poprzez wdrożenie i efektywne zastosowanie nowoczesnych metod kształcenia którymi są uproszczone symulatory lotu. Wyposażenie uproszczonego rekonfigurowalnego symulatora samolotu wielozadaniowego w odpowiednie oprogramowanie symulacyjne oraz podzespoły komputerowe pozwoli na prezentację następujących elementów szkolenia lotniczego:

 

Na Ziemi:

  • poznawać architekturę kabiny,
  • wykonywać procedury przedstartowe,
  • uruchamiać i sprawdzać silnik oraz inne systemy SP,
  • wykonywać kołowania,
  • wykonywać procedury do wyłączania silnika(ów) i innych systemów.

 

W powietrzu:

  • poznawać zasady aerodynamiki i mechaniki lotu,
  • startować lub lądować według procedur VFR (Visual Flight Rules),
  • lądować według procedury ILS (Instrument Landing System),
  • możliwość zastosowania kontrolerów – manipulatorów lotu,
  • możliwość zastosowania paneli dotykowych umożliwiających przeprowadzenie treningu percepcyjno - motorycznego.

 

 

Autor: D.K.